background

Selasa, 29 November 2011

(sambungan) Antara dua Hati - Kisah seorang gadis

Semua peserta yang mengambil bahagian untuk Sketsa Hari Pahlawan sedang berperang dengan gementar. Tidak terkecali dengan Azra. Razif memandang Azra dengan perasaan ingin perhatian dari Azra. Namun gadis itu langsung tidak menoleh. Razif mengalamun sendiri sehinggalah tiba giliran kumpulan mereka. seperti biasa Azra yg mulakan pembukaan dngan memberi pengenalan ringks untuk pesembahn yg bakal dilakukan.
Razif menjadi watak bapa , Nithaa menjadi watak ibu, Azra dan Nana menjadi anak kepada Nithaa dan Razif. Dalam sketsa ini membuatkan Razif berpluang mendekati Azra kerana watak Azra sering bertembung dengan wataknya. Ketika babak pencerobohan komunis, Razif secara tiba-tiba menarik Azra. sepatutnya dia harus menarik Nithaa (watak isteri Raziff). Azra secara spontan menutupi kesalahan itu. Azra yang mahir dalam bidang lakonan sedaya upaya menampung cacat cela yg terjadi. akhirnya slsai pesembahan mereka. Saat debaran makin terasa ketika nama2 kumpulan y akn diumumkan sebagai pemenang. yg ktiga dan naib johan sudah diisi, kini tiba giliran tempat johan. Ramai guru-guru termasuk guru pembimbing kelab kerjaya mmandang Azra yg duduk mnghadap tiang dewan.

Cikgu Osman : Kini tiba masanya saya umumkan tempat pertama. Johan bagi pertandingan kreatif sketsa Hari Pahlawan 2007 jatuh kepada... kumpulan Semarak Kerjaya dari KELAB KERJAYA. kumpulan
 ini diketuai oleh Azra Amani bt Razlan.

Semua pelajar dan guru2 memberi tepukan yang gemuruh. Cikgu Aisyah yang menjadi pembimbing Kelab Kerjaya berplukan dengan seorang lagi rakan guru pembimbing iaitu Cikgu Hasnah. Razif yang buat pertama kali memasuki pertandingan di sekolah (hanya kerana Azra) rasa sangat bangga. Azra naik ke pentas untuk menerima hadiah.

(brsambung)

Tiada ulasan: