background

Khamis, 5 Mei 2011

Pak Mat London

Pada suatu hari, Pak Mat London tumpang makcik Tijah naik basikal ke pekan.
Namun dalam perjalanan mereka ke pekan, makcik tijah mengadu bahawa dia penat.
kebetulan ketika itu Makcik Tijah berhenti betul-betul di tepi kebun getah yang mempunyai pondok.
Makcik Tijah mengajak Pak mat London untuk berehat di pondok kebun Getah.
Pak mat menurut sahaja. Setibanya di pondok tersebut, Makcik Tijah terus baring terlentang.
Pak mat yang berada di sebelahnya seperti tergamam dan tidak berkata apa-apa.
Makcik Tijah mula tidak selesa dengan tenungan pak mat London, lantas di marahinya orang tua
itu. Bahu pak Mat ditolak kasar. lagak seperti gangster.

Tijah: Woi mat! kau tenung tubuh aku kenapa? kau nak rogol aku yea?

Mat : Aku....

Tijah: Ahhhh!!! aku tau niat kau. semua lelaki sama saja.

Mat : Aku...

Tijah : Diam lah kau! lahanat punya jantan! aku dah tolong ini balasan kau.

Mat: Aku...

Tijah : Apa aku-aku? nak suruh aku serah tubuh la tu! jangan harap!

Mat: (meninggikan suara) Tijahhhh, aku ni BUTA. aku mana nampak apa-apa.aku tak tau pun kau ada dekat mana, Tijah oii... Aku diam sebab aku nak tau keberadaan kau. yang kau salah faham mengapa Tijah..?Aku pun xde nafsu dekat perempuan tua macam kau. kalau aku,aku nak jangung muda. baru ada lemak dan manisnya. Takat kau nak buat apa?! ishh!

Tijah: Err... ehehe... kau buta ya Mat. Lupa pulak aku. Aku yang cucuk mata dengan pisau masa kita kecik-kecik dulu. jangan marah arrr.... hehehe.

                                   Inilah dia pak Mat London yang dipercayai buta itu.

~ Dr. Love saja je buat cerita nehh.. Moralnya adalah, jangan cepat salah sangka pada orang lain. selidik dahulu kebenarannya. okey? good... sayang korang. sekian, wassalam.

Tiada ulasan: